2012. április 24., kedd

Wokban párolt aranypisztráng gyömbérmártásban


Az aranyhalat nem én fogtam. Biztosan visszadobtam volna, még ha egyetlen kívánságomat sem teljesítette volna, akkor is. Gyönyörű ugyanis. Nem vettem volna a szívemre, hogy egy ilyen szép állat a bendőm miatt meghaljon. Lubickoljon csak tovább...
Ajándékba kaptuk az aranypisztrángot, ami tényleg arany színű. Elképesztően gyönyörű! Bevallom, most találkoztam vele először. Ezt a szépséget és eleganciát mindenképpen meg akartam tartani az elkészítés során, és ezért olyan feldolgozási módot kerestem, mely érvényre juttatja az aranypisztráng éteri szépségét. A kínai wokban párolás jutott eszembe, és hamar találtam is egy receptet Az igazi kínai konyha című klasszikusban. A recept egyszerű, gyors, elképesztően finom és nagyon illik a pisztráng lágy ízű és állagú húsához.

A wokba tegyünk fejjel lefelé egy kisebb tálkát, öntsünk bele legalább fél liter vizet.

A wokban párolás nagyon egyszerű, gyors és remek ételek készítésére alkalmas. Nincs sok mindenre szükség hozzá, csak egy nagyméretű wokra, egy tálkára - amit a wokba teszünk fejjel lefelé -, némi vízre, amit a wokba öntünk és felforralunk, egy nagy fedőre  - amivel a wokot be tudjuk fedni -, és egy nagy ovális tányérra, amire a halat helyezzük.

A tálkára helyezzünk egy tányért, amiben a hal van. Fedjük le, és forraljuk fel a vizet. A fedő alatt keletkező gőzben elkészül a hal.
Wokban párolt aranypisztráng gyömbérmártásban
Hozzávalók 4 személyre 

  • 2 db 60-70 dkg-os aranypisztráng, megtisztítva és kibelezve, kívül-belül megmosva 
  • 1 ek só
  •  10 szem bors, frissen őrölve 
  • 1 közepes póréhagyma, megmosva és 5 cm-es vékony csíkokra vágva 
  • 5 ek olaj 
  • 3 szárított csilipaprika 
  • 5 dkg friss gyömbér 
  • 5 ek forró csirkealaplé 
  • 2 ek világos kínai rizsecet 
  • 1 ek szójaszósz
  • 1 ek szezámolaj
  1. Beleteszünk a wokba fejjel lefelé egy kis tálkát, vizet (kb. fél liter) öntünk bele. A wok alá gyújtunk.
  2. A halakat bedörzsöljük sóval és frissen őrölt borssal.
  3. Egy nagy ovális tányérra tesszük a halakat, és rászórjuk a pórét.
  4. A tányért a halakkal együtt a wokban felállított tálkára tesszük, fedőt teszünk rá, és a víz felforrásától számítva 15 percig pároljuk fedő alatt.
  5.  Közben egy másik wokban vagy serpenyőben olajat melegítünk, sötétre sütjük benne a csilit, majd kivesszük. 
  6. A meleg olajba tesszük a gyömbért, egy percig pirítjuk kavargatva.
  7. A gyömbérhez öntsük az alaplevet, a szójaszószt, szezámolajat, rizsecetet.
  8. A csilipaprikát felaprítjuk és a gyömbéres szószhoz keverjük.
  9. A megpárolt halra öntsük a szószt, így tálaljuk.

1 megjegyzés: